La lecture quotidienne

Zašto sutra idemo na Zagreb Pride?

In hrvatski on 2011/06/17 at 11:36

Splitski Pride bio je deseti Pride u Hrvatskoj koji sam pohodio. U meni je pobudio sjećanja na prvi Pride, naime, bio mu je identičan. Povorka okružena fašistima koji pritišću policijske barikade, nepojmljiva količina mržnje, prijetnji i vrijeđanja, bacanje stvari, suzavca, fizičko nasilje… – ma do u detalja replika prvog zagrebačkog Pridea. Kada sam se spremao za Split, razmišljao sam o tome kako se postaviti i predstaviti znatiželjnim ljudima koji će doći vidjeti pedere, prvi put u njihovom gradu. Neki PR agent u mojoj glavi mi nije dao mira i neprestano je ponavljao: ‘Smješkaj se!’ Kao oni političari što se uvijek smješkaju pred gomilom, ma što im gomila dobacivala. Tako se to valjda radi. Tako sam se i ja smješkao: od Đardina, kroz uličice Staroga Grada do Marmontove, pa do Rive.

A kada sam stigao na Rivu? Ne, smiješak nije silazio s lica! I to više nije bio PR-smiješak, zamijenio ga je onaj iskreni. Katolici iz prvih redova mi glasno objašnjavaju gdje će me sve rezati nožem, a ja im se smješkam blaženo kao najveći vjerski fanatik. Kada sam kročio na tu Rivu i prepoznao scenu od prije 10 godina u Zagrebu, odjednom mi je sinulo: ‘Hej, pa tu smo već bili! Znamo kako ovo ide dalje!’ Sljedeće godine bit će vas upola manje, one iza više nitko na vas neće obraćati pažnju i niti par godina od danas: vesela povorka neometano će prolaziti Splitom te njegovim građanima iz redova seksualnih manjina ulijevati hrabrost, samopouzdanje i nadu u bolje sutra.

Da, taj prvi zagrebački pride bio je isti kao ovaj prvi splitski. Ali reakcije nisu bile niti približno iste. Danas su mediji puni izjava uglednika koji se zgražaju nad primitivizmom, tada su bili puni izjava uglednika zgroženih ‘promocijom nemorala’. Ta razlika u tretmanu istih događaja govori nam koliko ova današnja Hrvatska nije ista kao ona od prije deset godina. Koliko se društvo promijenilo.

via Zašto sutra idemo na Zagreb Pride? – tportal.hr /vijesti/.

Leave a Reply

